افتتاح حساب ترکیه
طعم دار كردن ماهي - از بین بردن بوی بد ماهی

از بین بردن بوی بد ماهی کار زیاد سختی نیست. بسیاری از ما به خاطر بویی که ماهی در آشپزخانه راه می‌اندازد، از طبخ آن طفره می رویم، ولی در ادامه اين مطلب شادمگ روش هایی را برای طبخ بهتر ماهی و کم کردن بوی زهم آن پیشنهاد می کنیم.

علت بوی بد ماهی و روش هاي از بين بردن بوي ماهي

تشخیص ماهی تازه از اهمیت بالایی برخوردار است. علت بوی بد ماهی می‌تواند به دلیل توقف فعالیت‌های ماهی و در پی آن تغییراتی که در سلول‌های آن صورت می‌گیرد بوجود آید. یکی از مهم‌ترین دلایل بوی بد ماهی می‌تواند به خاطر فعالیت باکتری‌های موجود بر روی پوست ماهی باشد. باکتری‌ها پس از مرگ ماهی می‌توانند وارد سیستم گوارش آن شوند و سبب فساد و خرابی ماهی شوند .

بوي ماهي - از بین بردن بوی بد ماهی

این بوی بد از ترکیبات نیتروژن‌داری به نام متیل‌امین به‌وجود می‌آید. ممکن است این ترکیبات و در نتیجه بوی بد در اثر تجزیه خود به خود پروتئین‌های گوشت ماهی (پس از مرگ) به وجود آید. پس از مرگ ماهی و به دلیل توقف فعالیت‌های جاندار، سلول‌های حیوان دچار تغییرات و اضمحلال درونی می‌شوند.
ماهیانی که گوشت چرب و پوست و فلس هایی نازک دارند سریعتر دچار فساد می‌شوند .
با توجه به تحقیقات صورت گرفته بر روی ماهیان دریایی و پرورشی به این نتیجه رسیده‌اند که ماهیان پرورشی گاهی به دلیل شرایط نامناسب زیستگاه و آلودگی آب آنها و نوع تغذیه شان معمولا دارای بو نامناسبی هستند.

بهترین روش های خانگی برای از بین بردن بوی بد ماهی قبل از پختن آن

روش رفع بوی بد ماهی از دست و خانه البته بعد از طبخ را در مطلب دیگری گفتیم و حالا در احترام به درخواست شما کاربران قصد داریم روش های موثر در از بین بردن بوی ماهی قبل ازپخت را بگوییم که شامل:

1. ترکیب نشاسته ذرت، نمک و زردچوبه

یکی از اولین راهکار ها برای از بین بردن بوی ماهی قبل از پختن، ترکیب نشاسته ذرت، نمک و زردچوبه است که به سرعت بوی بد ماهی را از بین می برد. باید ماهی را یک ساعت یا بیشتر داخل این ترکیب نگه دارید و سپس آن را با آب بشویید و بعد طبخ ماهی را انجام دهید. اصلا نگران مزه ماهی نباشید زیرا زردچوبه یک ماده عالی برای از بین بردن بوی بد است و حتی می تواند طعم ماهی را بهبود ببخشد.

2. شیر

اولین چیزی که ممکن است به ذهنتان برسد تا بوی بد ماهی را از بین ببرید، شیر است. استفاده از شیر به شدت موثر است. ماهی یا هر غذای دریایی را در مقداری شیر بخوابانید و سپس آن را آب بکشید. این اتفاق باعث می شود که بوی بد ماهی گرفته شود و دیگر هنگام غذا خوردن و پخت آن راحت باشید.

3. سرکه

سرکه عاملی برای از بین بردن بوی بد ماهی است. تحقیقات نشان می دهد که سرکه یک پاک کننده و از بین برنده بو است و 50 درصد بوی بد ماهی را از بین می برد. فقط باید ماهی را به مدت 5 دقیقه داخل سرکه بخوابانید و سپس آن را آب بکشید و بعد آن را با پخته و یا سرخ کنید.

4. لیمو

لیمو مانند سرکه معجزه می کند. باید آن را مستقیماً برای غذا استفاده کنید. سیتیریک اسید موجود در لیمو به شدت بو را خنثی کرده و یک بوی خوشایند به ماهی می دهد. ماهی را تمیز کنید و بعد مقداری آب لیمو به آن اضافه کنید و بعد از چند دقیقه آن را سرخ کنید.

ماهي سر شده - از بین بردن بوی بد ماهی

5. شکر

به جای این که ماهی را فقط با آب بشویید، می توانید از شکر هم استفاده کنید. مقداری شکر روی ماهی های پاک شده بپاشید و اجازه دهید که 5 دقیقه داخل آن ها بماند و سپس آن را آب بکشید.

6. زنجبیل

زنجبیل توانایی از بین بردن بوی بد ماهی را دارد. همچنین می تواند طعم ماهی را بهبود ببخشد. آلرژن های موجود در آن را کاهش دهد و سموم را از بین ببرد. برای از بین بردن بوی بد ماهی از زنجبیل استفاده کنید. استفاده از آن بسیار راحت است و فقط باید مقداری زنجبیل را به قطعات کوچک خرد کنید. سپس دانه های زنجبیل را نیم ساعت قبل از پخت آن، روی ماهی قرار دهید.

7. خرید ماهی تازه

اگر از بوی بد ماهی متنفر هستید، حتماً باید تازه ترین ماهی ها را خریداری کنید که کم ترین بو را دارند. مثلاً یک ماهی سالمون تازه در داخل بسته بندی، اثری از آب و مایعات ندارد و کاملاً خشک است و همچنین هیچ گونه فاصله ای بین بافت ماهی نخواهید دید اما اگر ماهی فریز شده خریداری کرده اید، اجازه دهید که شب تا صبح داخل فریزر خودتان بماند و روز بعد از آن استفاده کنید و حتماً روی آن را یک عدد کیسه پلاستیکی قرار دهید تا بوی مواد غذایی دیگر داخل فریزر را به خود نگیرد.

8. نمک

نمک یکی از موثرترین راهکار های خانگی برای از بین بردن بوی بد ماهی است. بعد از این که ماهی را تمیز کردید، مقداری نمک روی آن بمالید تا بوی بد آن از بین برود. اجازه دهید که ماهی پنج دقیقه داخل نمک بماند و بعد آن را آب بکشید و وارد مرحله پخت کنید.

9. خاکستر چوب

خاکستر چوب فواید درمانی بسیار زیادی دارد. همچنین برای تمیز کردن ظروف و از بین بردن بوی بد مواد طبیعی استفاده می شود. خاکستر چوب را به ماهی بزنید. این اقدام باعث می شود که مخاط داخل ماهی خارج شود که علت ایجاد بوی بد ماهی است.

طرز تهیه خورشت هویج با گوشت و آلو ؛ غذایی اصیل، خوشمزه و مجلسی

بعد از این که مخاط داخل آن خارج شد، هیچ گونه بویی احساس نمی کنید. اگر به خاکستر چوب دسترسی ندارید، می توانید از آب داغ استفاده کنید. البته آب نباید آنقدر داغ باشد که خواص ماهی را کاهش دهد. مقداری آب جوش را روی ماهی بپاشید و برای خارج کردن مخاط ماهی از چاقوی تمیز استفاده کنید.ماهي در فر - از بین بردن بوی بد ماهی

10. کره بادام زمینی

کره بادام زمینی بوی بد ماهی را از بین می برد و می توانید آن را به عنوان یک راهکار خانگی استفاده کنید. مقداری کره بادام زمینی را داخل ماهیتابه مخصوص سرخ کردن ماهی بریزید و بعد کارتان را مانند همیشه انجام دهید. کره بادام زمینی به شدت بوی ماهی را به خودش جذب می کند.

11. تمیز کردن ماهی

تمیز کردن ماهی یک راه عالی برای از بین بردن بوی بد آن است. باید آن را با آب تازه بشویید. ارگان های اضافی داخل ماهی را از بین ببرید و شکم او را خالی کنید. هر ماهی را متناسب با نوع خودش تمیز کنید.

12. استفاده از راهکارهای دیگر

همچنین می توانید موارد گفته شده در ادامه ی این بخش از نمناک را برای از بین بردن بوی ماهی به کار بگیرید:

13. استفاده از روغن کنجد

خواباندن در ماست و آبلیمو (می توانید ماهی را داخل یک ظرف بگذارید و اطراف آن را با ماست و آبلیمو پر کنید و سپس آن را داخل یک پوشش پلاستیکی بریزید و داخل یخچال قرار دهید و اجازه دهید که 30 الی 60 دقیقه داخل آن باقی بماند. قبل از پختن این کار را انجام دهید.) پيشنهاد مي كنيم حتما طرز تهیه دیبیجا گیلانی یک غذای دریایی که با خاویار و روده ی ماهی سفید تهیه می شود را امتحان كنيد.

چگونه بوی بد ماهی را از محیط خانه ببریم؟

هنگام پخت ماهی در و پنجره را باز بگذارید تا بوی بد آن از منزل بیرون برود.

تميز كردن ماهي - از بین بردن بوی بد ماهی
از هود استفاده کنید.
تمام ظرف هایی که در آن ماهی درست کرده اید را به سرعت بشویید.
چند تکه چوب دارچین، پوست پرتقال و مرکبات و چند حبه سیر را داخل آب بیندازید تا هوای محیط خانه تازه شود.
روشن کردن شمع می تواند در از بین بردن بوی بد در منزل کمک کند.

پوست پرتقال

جهت برطرف نمودن بوی ماهی هنگام طبخ، سوزاندن کمی پوست پرتقال یا لیمو عمانی در آشپزخانه بی تاثیرنیست.
در صورتی کــه کــف آشپزخانه‌تان سرامیک است و امکان تمیز کردن آن وجود دارد می‌توانید سرکه را درون افشانه ریخته و آن را در طول پوست کندن یا پختن ماهی در هوا اسپری کنید.
یکی دیگر از روش‌های از بین بردن بوی ماهی در فضای آشپزخانه و خانه، استفاده از اسانس وانیل یا اکالیپتوس است. می‌توانید اسانس این گیاهان را روی یک دستمال اسپری کنید و آن را روی میز آشپزخانه یا پیشخوان قرار دهید.
در صورتی که بوی ماهی در فضای خانه‌تان پیچیده بهتر است یک لیوان سرکه را روی میز آشپزخانه بگذارید تا بوی بد را به خود جذب کند.
بعد از پاک کردن ماهی جهت برطرف نمودن بوی ماهی ،دستهای خود را با مخلوطی از آبلیمو ونمک بشویید.
کافی است برای از بین بردن بوی ماهی از ظرف‌ها، از آب سرد استفاده کنید و کمی پودر خردل داخل ظرف بریزید.
برای از بین بردن بوی ماهی از دست‌ ها، آنها را با سرکه مالش دهید و با آب سرد و صابون بشویید. سرکه نیز بوی بد ماهی ظروف را از بین می‌برد. اگر کمی سرکه داخل ظرفی بجوشانید، بوی آن بوی ماهی را خنثی می‌کند.

از بین بردن بوی ماهی در فضا هم با یک کاسه سرکه سفید را چند ساعت در محیط امكان پذير است..

روش های مزه دار کردن ماهی برای از بین بردن بوی زهم آن

استفاده از آبلیمو یا آبغوره در پخت‌وپز ماهی طعم و مزه آن را خوشایند می‌کند.

ادويه - از بین بردن بوی بد ماهی
مصرف ادویه‌ و خواباندن ماهی در پیاز و سیر رنده ‌شده روی ماهی باعث از بین بردن بوی آن می‌شود.
برای از بین بردن بوی زهم ماهی، از سرکه و آبلیموی تازه استفاده ‌شود.
مناسب‌ترین ادویه برای تهیه ماهی زردچوبه است. بنابراین این ادویه را میتوانید در تهیه ماهی سوخاری به کار ببرید.
طعم ‌دار کردن ماهی با کمک سبزی‌های معطر و خوشبو یا استفاده از ادویه و پودرهای سوخاری معطر می‌تواند تاثیر زیادی در از بین رفتن بوی ماهی هنگام طبخ داشته باشد و گوشت آن را ترد و لطیف کند كه اين روش در تهيه ماهي شكم پر استفاده مي شود.

چند روش برای پخت ماهی خوش‌عطر و طعم

برای اینکه ماهی هنگام سرخ شدن بوی بد ندهد، دو حبه سیر را پوست کنده و در روغنی که ماهی را در آن سرخ می‌کنید بیاندازید.
برای از بین بردن بوی ماهی در تابه‌ای که می‌خواهید ماهی را سرخ کنید یک پیاز کوچک خرد کنید و با روغن کم و حرارت پایین تفت دهید.
ماهی را از شب قبل در ظرف دربسته در سیر رنده شده تازه ، نمک، فلفل و کمی پودر زعفران بخوابانید.
یک زرده تخم‌مرغ را با مقداری جعفری (خشک یا تازه) و در صورت تمایل نمک و ادویه دلخواه مخلوط کرده و سپس روی سطح ماهی بریزید. سپس ماهی را سرخ کنید.
برای سرخ کردن ماهی، در تابه روغن بریزید و ۱ قاشق سوپ‌خوری آبلیمو به آن اضافه کنید. سپس تابه را روی شعله گذاشته و ماهی‌ها را در روغن و با حرارت ملایم سرخ کنید.
می‌توانید ماهی را یک ساعت قبل از پخت در مخلوط آبلیمو، پیاز و در صورت تمایل کمی زعفران، نمک و ادویه دلخواه بخوابانید.
به ماهی نمک زیاد بزنید تا آبش بیرون رود. آبلیمو اضافه کرده و با شعله زیاد در روغن فراوان سرخ کنید تا ماهی خوب برشته شود.

روش مزه دار کردن فیله مرغ رژیمی لذیذ و خوشمزه + طرز تهیه 11 مدل فیله رژیمی

لیموترش حلقه شده و ریحان

می‌توانید هنگام سرخ کردن ماهی، پوششی شامل لیموترش حلقه شده و ریحان را زیر و روی ماهی بچینید.
ماهی را با روغن (ترجیحا روغن زیتون)، گل‌پر، نمک و پودر سیر و فلفل نیم‌کوب مزه‌دار کنید.
می‌توانید ماهی را فقط با روغن، پودر سیر و پیاز مزه‌دار کرده، سپس با ادویه مخلوط و سرخ کنید.
ماهی را قبل از پخت داخل سیر و پیاز و جعفری و گشنیز و آبلیموی تازه بخوابانید. هنگام پخت وقتی ماهی سرخ می شود، رویش آب نارنج بریزید.
ماهی را در پیاز نیمه‌سرخ‌شده بگذارید تا به همراه پیاز سرخ شود.
برای از بین بردن بوی ماهی به آن شیر و نمک با کمی فلفل سیاه زده و با آرد سوخاری سرخ کنید. این روش ماهی را خیلی خوشمزه می‌کند.

نکات مهم در طبخ ماهی

ماهی از مواد غذایی ارزشمندی است که به والدین توصیه می‌شود فرزندانشان را از همان سنین کم (البته بعد از ۲ سالگی) به خوردنش عادت دهند.

البته در بسیاری از موارد با مقاومت کودک مواجه خواهند شد اما یکی از راه‌حل‌ها، تهیه سوخاری فیله‌های بدون استخوان ماهی است زیرا یکی از دلایلی که بچه‌ها از خوردن ماهی طفره می‌روند ترس از تیغ‌هایی است که احتمال دارد در گلوی آن‌ها گیر کند.

در شستشوی ماهی از آب سرد و روان استفاده کنید.

برای خروج ماهی از حالت انجماد هیچوقت از آب گرم استفاده نکنید. (بهترین روش قراردادن ماهی منجمد در هوای آزاد ویا در مسیر جریان آب سرد می باشد)

یادتان باشد که هر ماهی‌ای را برای سوخاری کردن به کار نبرید. ماهی‌ها تنوع بسیاری دارند برخی برای تنوری کردن، برخی برای کبابی کردن، برخی حتی برای تهیه خورش و بعضی دیگر برای سوخاری کردن مناسب هستند، بنابراین فیله ماهی‌هایی مانند حلوای سیاه، ماهی شیر و هامور را که برای این منظور بسیار مناسب هستند، انتخاب کنید.

در فلس گیری ماهیان از وسیله ای بنام فلس پاک کن (همانند برس با میله های زبر ومحکم) استفاده کنید.

جهت جلوگیری از پراکنده شدن فلس ماهی در محوطه آشپزخانه ماهی را مجاور قابلمه ای پراز آب قرار دهید واقدام به پاک کردن فلسها نمایید.

در بریدن باله ها وشکم ماهی بهتر است از قیچی مخصوص استفاده کنید.

جدا كردن تيغ

برای جدا کردن تیغهای درشت ماهی , پس از تخلیه امعاء واحشاء وبازکردن ماهی از پشت، غشاء چسبیده به استخوانها را به کمک چاقو آزاد نموده وبا کشیدن ستون مهره ها کلیه استخوانهای متصل به ستون مهره را میتوان جدا نمود.

برای جدا کردن تیغهای ریز ماهی , پس از آب پزکردن آن با کمک چنگال می توان این تیغها را جدا نمود وبا گوشت خالص وپخته شده ماهی اقدام به تهیه خوراکهای خوشمزه از قبیل (کتلت, شامی, کوکو, کوفته, کباب کوبیده, استانبولی پلو و…) کرد.

سعی کنید ماهی را در روغن کاملاً داغ وفراوان سرخ کنید.اینکار باعث عدم چسبیدن ماهی به ظرف وبهتر پخته شدن همه قسمتها می شود.

جهت جلوگیری از چسبیده شدن ماهی به ماهیتابه قطعات ماهی را در مخلوطی از تخم مرغ هم زده ،آرد ،نمک وادویه غلطانده ،اقدام به طبخ نمایید.

هیچوقت قطعات ماهی را ابتدا از طرف پوست سرخ نکنید. اینکار باعث جمع شدن تکه های گوشت ماهی می شود،اول طرف گوشتی ماهی را سرخ کنید بعد طرف دیگر را.

ماهي درسته

اگر ماهی را درسته می پزید جهت نفوذ حرارت وروغن به داخل بدن ماهی پیشنهاد می شود چند برش عرضی در دو طرف بدن ماهی ایجاد نمایید.

ماهي شكم ژر - از بین بردن بوی بد ماهی

جهت پوست گیری ماهی ۲ شکاف عرضی نزدیک برانشی ها روی بدن ماهی ،۲شکاف طولی به فاصله حدود یک سانتی متر در طرفین باله های پشتی و۲ شکاف طولی در طرفین باله های شکمی ماهی ایجاد نمایید، آنگاه به کمک انگشت خود در قسمت برش عرضی پوست ماهی را طوری آزاد کنید که بتوانید پوست ماهی را از سر به طرف دم بکشیداینکار را برای طرف دیگر نیز تکرار کنید.

اصولاً ماهی سرخ‌شده احساس چرب‌تری را در دهان ایجاد می‌کند و باعث دل‌زدگی بچه‌ها می‌شود. برای جلوگیری از ایجاد این احساس حتماً فیله‌های سرخ‌شده را روی دستمال کاغذی نسبتاً ضخیمی قرار دهید تا روغن‌های اضافی آن گرفته شوند و سطح خشک و تردی به دست آید.

در انتخاب آرد سوخاری سخت‌گیر باشید و هرگز از آردهای سوخاری خارجی استفاده نکنید زیرا یا تاریخ مصرفشان گذشته یا این که از ابتدا برای تولیدشان از آردهای کهنه استفاده شده است.

به جای مصرف این آردها، خمیر داخل نان‌های حجیم بیات شده را بیرون بیاورید و خشک و پودر کنید. این آرد را بعد از الک کردن با ادویه طعم‌دار کنید و برای سوخاری کردن ماهی این پودر سوخاری خانگی را به کار ببرید.

غذاي همراه ماهي

کنار ماهی حتماً سیب‌زمینی سرخ‌شده یا نخودفرنگی قرار دهید زیرا بر اثر جویدن این دو ماده غذایی در دهان، خمیری به وجود می‌آید که به تیغ‌های کوچکی که احتمالاً با خوردن فیله ماهی به دهان وارد می‌شوند، می‌چسبند و مانع از این می‌شوند که تیغ‌ها راه گلو را خراش دهند یا باعث بروز درد و ناراحتی هنگام خوردن و بلعیدن این غذا شوند.

هرگز در کنار ماهی گوجه‌فرنگی خام و حلقه شده قرار ندهید زیرا تجربه نشان داده است این سبزی بر طعم ماهی غالب است و مانع درک طعم واقعی آن می‌شود. به همین دلیل هر سبزی‌ای هرچند مغذی باشد، در کنار ماهی قرار ندهید زیرا ممکن است طعمی خوشایند را با این منبع پروتئینی ایجاد نکند.

روش های از بین بردن بوی ماهی از سینک

گاهی اوقات بوی بد و نامطبوع ماهی که در سینک و فاضلاب سینک به مشام می­خورد، حاصل از گیر کردن قطعات و خرده­های غذا در راه آب و درون روزنه­ های صافی سینک است. بنابراین بایستی اقدامی انجام دهید تا تیغه های حفره سینک از ذرات مواد غذایی و توده ­های جمع شده کاملا تمیز شوند.

سينك - از بین بردن بوی بد ماهی

 سرکه

مقداری سرکه سفید مقطر را در یک لیوان آب ریخته و مقداری از محلول نهایی را درون قوطی آب فشان بریزید. سپس محلول را روی بدنه ی سینک اسپری کرده و باقی­مانده­ آن را درون سینک بریزید.
مدتی از سینک استفاده نکنید تا فرآیند از بین بردن بوی ماهی از سینک به خوبی اعمال شود. باز کردن شیر آب در این بازه می­تواند اثر سرکه را از بین ببرد. در نهایت بعد از گذشت چند ساعت سینک را با سیم ظرفشویی و ماده­ شوینده بشویید.

طرز تهیه املت قهوه خانه ای ربی خوشمزه و با طعمی بی نظیر

شستشوی سینک با نمک، لیمو و قطعات یخ

درپوش سینک را برداشته و قطعات یخ را به همراه نمک در راه آب بریزید. رای عملکرد هرچه بهتر می توانید از لیمو به عنوان ماده­ ای با خاصیت اسیدی که دارای رایحه ­ای خوشبو می­باشد نیز استفاده کنید.

ترکیب جوش شیرین، سرکه و آب داغ

در ابتدا یک فنجان جوش شیرین آماده نمایید و به آن دو فنجان سرکه اضافه نمایید. این ترکیب حباب­ هایی ایجاد خواهد کرد، بنابراین چند دقیقه به آن فرصت دهید. بعد از گذشت حدود 15 دقیقه می­توانید آب جوش را اضافه کنید.

از بین بردن بوی ماهی از سینک با جوش شیرین، نمک، سرکه

نصف فنجان نمک درشت، نصف فنجان جوش شیرین و یک فنجان سرکه را به ترتیب درون سینک بریزید و اجازه دهید حباب­های ایجاد شده به اتمام برسند. سپس یک کتری آب جوش را اضافه کرده تا تمامی این مواد از راه آب عبور کنند و نمک­ها حل شوند. نمک در اینجا نقش ماده­ ساینده را ایفا می­کند. در نهایت خواهید دید که بوی تعفن به سادگی از بین خواهد رفت.

از بین بردن بوی ماهی از دست

خیلی از مواقع دست ما در آشپزخانه با برخورد بسیاری از مواد غذایی مانند ماهی و یا سیر و پیاز دچار بو بدی می شود ما با راهکارهای موثر خانگی به شما کمک خواهیم کرد که بوی بد دستانتان را از بین ببرید.
دست هایتان را با صابون و آب سرد بشوئید. با دهان شویه ضد عفونی کننده به یکدیگر بمالید. دستها را با سرکه شست و شو دهید تا بوی بد را از بین ببرید.
برای داشتن دست هایی خوش بو، آن ها را در پودر قهوه بپوشانید.
با استفاده از آب لیمو بوی دست تان را خنثی کنید
اما فراموش نکنید که اگر پوست حساسی دارید قبل از انجام هر کدام از این روش‌ها برای از بین بردن بوی بد از دست، کمی روی پوستتان تست کنید. درصورتیکه به آن حساسیت نداشتید از این راهکارها استفاده کنید.

از بین بردن بوی ماهی از ظرف

اگر بعد از شستن و قطعه کردن ماهی، بوی آن روی چاقو، تخته یا ظرف‌های شما باقی‌ماند، می‌توانید با کمک محلول خردل زرد و آب این بو را از روی ظرف‌ها پاک کنید.
هنگام طبخ ماهی، یک تکه چوب دارچین در روغن مورد استفاده برای سرخ کردن ماهی قرار دهید تا فضای خانه و تابه مورد استفاده برای طبخ ماهی، بو نگیرد.
با قرار دادن یک قاشق غذاخوری کره بادام زمینی در تابه به هنگام سرخ کردن ماهی، می‌توانید بوی نامطبوع ماهی را از بین ببرید و مانع بو گرفتن تابه شوید.

سینک را کمی از آب کنید. داخل آب یک قاشق خردل بریزید. سپس قاشق و چنگال‌ها را پس از شستن با مایع ظرفشویی در مخلوط آب و خردل بشویید. سپس برای اطمینان از تمیزی، با آب خالص آب کشی کنید.

رفع بوی بد از ظرف چینی

داخل ظرف را آب بریزید. کمی سرکه به آب اضافه کنید. بگذارید کمی بماند. سپس آب کشی نمایید.

رفع بوی ماهی از ماهیتابه و قابلمه

کمی آب و دارچین داخل ظرف بریزد. سپس بگذارید روی شعله گاز. کمی که جوشید زیر گاز را خاموش کنید. ظرف را بشویید.

از بین بردن بوی بد ماهی از لباس

برای از بین بردن بوی بد ماهی از لباس روش‌های ساده‌ای وجود دارد که می‌توانید به راحتی انجام دهید.

با استفاده از جوش شیرین

استفاده از جوش شیرین و اضافه کردن آن به پودر شوینده و مخلوط کردن آن‌ها، علاوه بر تمیز کردن لباس‌ها می‌تواند بوی بد آن‌ها را نیز از بین ببرد. بعد از شستشو لباس با دست و جوش شیرین، سپس از نرم کننده لباس نیز استفاده کنید.

از بین بردن بوی بد لباس با سودا یا نوشابه

سودا و نوشابه میتواند نه تنها بوی ماهی، بلکه همچنین بوی دود و عرق را از لباس ها بگیرد. البته حتما قبل از استفاده از این روش به تگ لباس و عدم رنگ گرفتن لباس نیز دقت کنید.

بوي ماهي روي لباس - از بین بردن بوی بد ماهی
مخلوط 1.2 فنجان نوشابه گازدار در یک سطل آب یا یک سینک پر از آب اضافه کنید و یا یک فنجان سودا را در یک ظرف پر از آب گرم بریزید و به مدت طولانی آن را بشویید.

با استفاده از آب داغ و آب اکسیژنه

بعد از اینکه برچسب متصل به لباس را مطالعه کردید و از دستورالعمل‌های روی لباس اطمینان پیدا کردید؛ لباس خود را با آب داغ و آب اکسیژنه شستشو دهید. این کار می‌تواند برای از بین بردن بوی بد لباس مفید باشد.

از بین بردن بوی بد لباس با استفاده از سرکه

سرکه ماده‌ای ضدعفونی با قابلیت بالا در از بین بردن میکروب‌هاست. برای استفاده از آن می‌توانید در یک ظرف بزرگ، لباس خود را قرار دهید و سرکه در آن بریزید. در مرحله آبکشی یکبار دیگر یک لیوان سرکه به آن اضافه کنید و شستشو را انجام دهید تا شاهد از بین رفتن بوی بد لباس باشید.

از بین بردن بوی ماهی با تنظیم دمای لباسشویی

بوی بد لباس ممکن است به دلیل دمای آب باشد. آب سرد نمی‌تواند به خوبی برخی ماده شوینده را در خود حل کند و در نتیجه لباس‌ها تمیز نشده و آثار ماده شوینده بر روی آن‌ها دیده می‌شود. البته می‌توانید از پودر‌هایی که مخصوص استفاده در آب سرد هستند نیز استفاده کنید. به این شکل در مصرف انرژی نیز صرفه جویی کرده اید.

چقدر این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵

آیا این مفید بود؟

Thanks for your feedback!

نویسنده: سیده سمانه جلیلی

آخرین بروز رسانی

23 اردیبهشت 1402

بروز رسانی توسط

شادی همتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *