افتتاح حساب ترکیه

چه حال‌وهوایی برای یک آشپزخانه می‌پسندید؟ مدرن و ساده بدون تجمل و ظریف‌کاری یا کلاسیک و قدیمی با ریزترین جزئیات؟ انتخاب سبک آشپزخانه حال‌وهوای فضا را تغییر می‌دهد. یکی از المان‌های مهم در زمان انتخاب سبک، کابینت‌های آشپزخانه است. کابینت، رنگ، نوع طراحی و چیدمان وسایل در آشپزخانه به نوعی در هماهنگ شدن کلیه اجزا با یکدیگر تاثیر دارد. به شما اطمینان می‌دهیم در انتهای این مقاله سبک کابینت مورد‌نظر خود را پیدا خواهید کرد.

1. کابینت کلاسیک؛ سبکی با جزئیات فراوان

سبک کلاسیک تاکید فراوانی بر جزئیات در معماری دارد. در طراحی کابینت کلاسیک، پاخور و تاج کابینت با نقش‌های فراوان ساخته‌ می‌شوند. این کابینت‌ها اغلب از چوب با نقش‌های منقوش، پایان‌کارهای دقیق و دستگیره‌های زیبا ساخته می‌شوند. حتی ممکن است در زمان سفارش کابینت آشپزخانه روی در کابیت‌ها نیز طراحی شود و نقش برجستگی‌های بسیاری وجود داشته باشد.

کابینت کلاسیک 4 سبک مختلف دارد که در نوع مصالح به کاررفته با یکدیگر متفاوت‌اند. انواع سبک‌ها عبارت‌اند از:

  • کابینت چوبی : کابینت چوبی یکی از مجلل‌ترین انواع سبک کلاسیک است. در این سبک جنس بدنه داخلی از ام‌دی‌اف و جنس در کابینت از چوب‌ طبیعی گردو، راش، گیلاس و بلوط تهیه می‌شود.
  • کابینت روکش چوب : در کابینت روکش چوب که طرح چوب نیز نام دارد، جنس بدنه و در کابینت از ام‌دی‌اف است و در دو طرف در، لایه‌ای به ضخامت 1 میلی‌متر، چوب طبیعی پرس می‌شود. روکش چوب نسبت به کابینت چوبی بسیار ارزان‌تر است.
  • کابینت کلاسیک ممبران : کابینت ممبران با نام کابینت وکیوم یا کابینت پی‌وی‌سی نیز شناخته می‌شود. پس از آن‌که با دستگاه CNC طرح و نقش روی در کشیده شد، روکش وکیوم یا ممبران توسط دستگاه پرس وکیوم روی در پرس می‌شود. روکش ممبران نوعی پلاستیک فشرده است که در رنگ‌های مختلف در بازار وجود دارد.
  • کابینت کلاسیک رومی : کابینت رومی اولین بار در ایتالیا طراحی شده است. ستون‌های خراطی شده چوبی در سبک کلاسیک رومی به ستون‌های تعبیه شده در روم باستان شباهت دارد.
بهترین چوب برای تخت خواب کدام است؟ معرفی ۴ جنس پرطرفدار!

استفاده از رنگ چوب طبیعی در کابینت کلاسیک، رایج‌ترین رنگ است؛ زیرا حس سنتی و کلاسیک را در کنار احساس طبیعی و واقعی چوب القا می‌کند.

2. کابینت مدرن؛ طراحی ساده و بدون جزئیات

کابینت‌های مدرن به طراحی ساده، خطوط تمیز و متریال ساده تاکید دارند. این کابینت‌ها معمولاً از موادی مانند MDF یا پلاستیک لمینت با پوشش‌های براق یا مات ساخته می‌شوند. در سبک مدرن برخلاف سبک کلاسیک خبری از پاخور و تاج‌های پر نقش و نگار نیست. هر‌چه طراحی ساده‌‌تر باشد، مدرن تر است. کابینت مدرن از نظر جنس به 3 دسته تقسیم می‌شود که در ادامه به توضیح هر کدام پرداخته‌ایم.

  • کابینت های‌گلاس
    کابینت‌های ها‌ی‌گلاس بیشتر به خاطر براق بودن معروف هستند. مغز اصلی این کابینت از ام‌دی‌اف با روکشی از ها‌ی‌گلاس است. روکش‌ های‌گلاس انواع مختلفی مانند روکش اکریلیک، پلی‌گلاس و های‌گلاس دارد و در کشورهای ایران و ترکیه تولید می‌شود. قیمت یک ورق های‌گلاس به نوع کیفیت و کد رنگ انتخاب شده، بستگی دارد.
  • کابینت فوق برجسته
    کابینت فوق برجسته از مغز ام‌دی‌اف و روکش‌های متنوع کره‌ای تشکیل شده است. روی این روکش ها برآمدگی وجود دارد. ترکیب این نوع با کابینت ها‌گلاس به شدت استفاده می‌شود.
  • کابینت ملامینه
    سبک ترین روکش MDF روکش ملامینه بوده که با مغز نئوپان و روکش نازکی به نام ملامینه پوشانده شده است. این لایه نازک در کابینت ملامینه ضد آب و ضد خش است؛ اما بزرگ‌ترین نقطه ضعف ملامینه حساسیت نئوپان به رطوبت است؛ بنابراین برای کابینت‌های اطراف سینک مناسب نیست.

استفاده از 2 رنگ یا جنس مختلف در سبک مدرن نیز بسیار رواج دارد و زیبایی خاصی به آشپزخانه می‌دهد. برای مثال استفاده از رنگ سفید برای در کنار طرح چوب فوق برجسته، ترکیبی زیبا و جذاب است.

کود اوره برای درخت هلو

3. کابینت نئوکلاسیک؛ ترکیبی از سبک کلاسیک و مدرن

سبک کابینت نئوکلاسیک ترکیبی از 2 سبک پرطرفدار مدرن و کلاسیک است. در سبک کلاسیک جزئیات اهمیت بالایی دارند و در سبک مدرن همه چیز ساده و بدون آلایش است. ادغام این دو سبک در کابینت آشپزخانه، کابینتی با جزئیات کم، ساده و شیک را به دنبال دارد. کابینت نئوکلاسیک از نظر جنس به 5 دسته تقسیم می‌شود:

  • کابینت چوبی : در این سبک جنس بدنه داخلی از ام‌دی‌اف و جنس در کابینت از چوب‌ طبیعی گردو، راش، گیلاس و بلوط تهیه می‌شود.
  • کابینت روکش چوب : در و بدنه از ام‌دی‌اف ساخته شده و یک لایه روکش از جنس چوب طبیعی در دو طرف در قرار می‌گیرد.
  • کابینت ممبران: بدنه و در از MDF و روکشی از جنس پلاستیک فشرده تحت عنوان ممبران به در پرس می‌شود.
  • کابینت پلی اورتان : از ام‌دی‌اف خام با روکش پلی‌اوتان تشکیل شده است. روکش رنگ با پلی اورتان نسبت به ممبران دوام بیشتری دارد اما قیمت کابینت پلی اورتان بالا‌تر است.
  • کابینت پولیشی (انزو): کابینت پولیشی از ام‌دی‌اف خام تشکیل می‌شود. پس از آنکه در آماده روکش شد، در محیطی کاملا استریل با رنگ‌های پولیشی رنگ‌آمیزی شده و سمباده می‌خورد. این روند چندین بار تکرار می‌شود تا نتیجه مطلوب به دست آید.

قیمت کابینت‌های پولیشی از ممبران و پلی اورتان گران‌تر و از کابینت نئوکلاسیک چوبی و روکش چوب ارزان تر است. به‌طورکلی، کابینت‌های چوبی به خاطر استفاده از چوب طبیعی قیمت بالایی دارند.

4. کابینت مینیمال؛ سبکی با تاکید بر سادگی و رنگ‌های خنثی

کابینت‌های مینیمال تاکید بر سادگی، خطوط تمیز، و کمیت در طراحی دارند. در این سبک از رنگ‌های روشن و خنثی و دستگیره‌های ساده استفاده می‌شود. گاهی حتی ممکن است از دستگیره مخفی نیز استفاده کنیم. سبک مینیمال فضا را بزرگ‌تر و دلبازتر نشان می‌دهد و برای آشپزخانه‌های کوچک مناسب است.

درد کف پا نشانه چیست و چگونه درمان می‌شود؟

5. کابینت روستیک؛ آشپزخانه با حال‌وهوایی روستایی

کلمه روستیک به معنای «روستایی مانند» است. کابینت روستیک فضای آشپزخانه را به فضایی سنتی با حال‌وهوای روستا تبدیل می‌کند. کابینت‌های روستیک ظاهری دست‌ساز دارند و از چوب خام و خشن ساخته می‌شوند. این کابینت‌ها اغلب پوشش‌های چوبی مات یا بافت دار دارند.  کابینت‌های چوبی اغلب از چوب طبیعی یا روکش چوب ساخته می‌شود.

6. کابینت ترنزیشنال؛ طراحی با تمرکز بر گنجایش بیشتر

کابینت ترنزیشنال یا انتقالی، ترکیبی از ویژگی‌های مثبت سبک کلاسیک و مدرن است و شباهت فراوانی به سبک نئوکلاسیک دارد. اما تمرکز اصلی این سبک به گنجایش بیشتر و استفاده از وسایل توکار است. در سبک انتقالی فضایی هماهنگ و متعادل را با کمک رنگ‌های روشن (بیشتر خنثی) ایجاد می‌کنیم.

طراحی 3 بعدی قبل از اجرا؛ راهی مطمئن برای تضمین هزینه

در این مقاله به معرفی 6 تا از پرطرفدارترین سبک‌های آشپزخانه پرداختیم. هر یک از این سبک‌ها ویژگی‌های خاص خود را دارد و حس‌وحال متفاوتی را در فضا ایجاد می‌کند. انتخاب یک سبک بین گزینه‌های موجود کار سختی است؛ حتی ممکن است بعد از اجرا، نتیجه با آنچه در ذهن خود تصور می‌کردید بسیار تفاوت داشته باشد. راه‌حل این کار طراحی 3 بعدی است. با طراحی 3 بعدی می‌توانید قبل از اینکه کابینت‌های شما ساخته شود، نتیجه نهایی را مشاهده کنید و در صورت لزوم تغییراتی اعمال شود. مجموعه دکورین با ارائه خدمات طراحی و ساخت به شما کمک‌کند تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

چقدر این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵

آیا این مفید بود؟

Thanks for your feedback!

نویسنده: shadi hemati

آخرین بروز رسانی

16 آذر 1402

بروز رسانی توسط

shadi hemati

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *